Horeca Automatisering

Welke targets stel jij voor 2019?

By december 5, 2018 No Comments

We naderen alweer het einde van 2018 en daarmee het begin van 2019. Heb je al nagedacht over je targets voor 2019? Dit is hét moment om na te denken welke invloed jij überhaupt op je organisatie hebt – niet per se je omzet, maar de invloed op jouw medewerkers. We geven je twee richtingen voor je targets en tips om targets te stellen.

NTF-Welke-targets-stel-ji-voor-2019-2

Targets voor bezorging

Tijd is geld en de gast is koning. De tijd van je gasten is daarom het allerbelangrijkste! Bied jij bezorgen aan? Dan is vlotte bezorging dus essentieel. Is de doorlooptijd wel snel genoeg of moet je dit bijschaven? Een handige tool om beter inzicht te krijgen in het bereidings- en bestelproces is onze bezorg functionaliteit. Je leest hier meer over de bezorgmanagement informatie. Zo weet je precies wat er goed gaat en wat beter kan. Aan de hand daarvan kan je je targets vaststellen.

Targets voor personeelsplanning

Als horecaondernemer weet je het: je bedrijf valt of staat bij personeel. Goed personeel helpt je om je targets te behalen. Het vinden en behouden van deze mensen is voornamelijk een menselijk en offline proces, maar er zijn ook onderdelen die je wél via een app kunt doen. Wij hebben daar ook een optie voor, lees hier meer over het programma voor personeelsmanagement. Hier kun je bijvoorbeeld competenties voor je werknemers instellen, maar ook kijken of je meer dan verwacht hebt uitgegeven aan personeel. Aan het woordje “verwacht” kun je het al raden: hier kun je weer targets voor stellen!

Tips om targets te stellen

Targets stellen, hoe doe je dat? Het is veelal een proces van proberen en leren (trial & error). Kijk welke doelen je wel en niet hebt gehaald en probeer te ontdekken waarom. Hoe heb je de haalbare en effectieve targets bedacht? Wij vinden het zelf heel fijn om dit met z’n allen te doen. Aan het einde van het jaar zitten we samen en bespreken we dat er is gebeurd. Waar liepen we tegenaan en wat kunnen we verbeteren? Hoe kunnen we ons ontwikkelen?

Nog een laatste tip: breng in kaart wat goed gaat en wat niet goed gaat. Denk hierbij aan de sterktes (goede punten van je organisatie) en de zwaktes (slechte punten), maar ook aan de kansen (positieve dingen van buitenaf) en bedreigingen (negatieve dingen van buitenaf). Kijk hoe je je zwaktes tot sterktes kunt maken en hoe jij de bedreigingen om kunt buigen tot kansen.

Nu zijn we heel erg benieuwd wat jouw targets voor 2019 zijn!

Lees Verder
F
F
641 people follow nexttofood