Online eten bestellen: gemak, upsell en kosten

In de afgelopen jaren heeft het online bestellen van eten een enorme vlucht genomen, waarbij gasten steeds vaker kiezen voor het gemak van het bestellen van maaltijden via horeca platforms. Uit de laatste rapportage van Rien de Koning van More2Market blijkt dat 30% van de bestellingen online gebeurt. 

Gemak en efficiëntie

Eén van de belangrijkste redenen voor de populariteit van online bestellen is het gemak dat het biedt. Met een paar eenvoudige klikken kunnen gasten vanuit het comfort van hun eigen huis of kantoor maaltijden bestellen, zonder de noodzaak om naar een fysieke cafetaria te gaan of te bellen om een bestelling te plaatsen. Online bestellen heeft niet alleen de manier veranderd hoe gasten bestellen, maar ook wat ze bestellen.

Meerverkoop in de ‘online eten bestellen’ wereld

Het is niet alleen een kwestie van het plaatsen van een bestelling, het is ook een kans voor cafetaria ondernemers om hun omzet te verhogen door middel van upselling. Het slim aanbieden van extra producten of menu upgrades kan niet alleen de totale transactiewaarde verhogen maar ook de algehele klanttevredenheid verbeteren door gasten meer keuzemogelijkheden en een verbeterde eetervaring te bieden. 

Effectieve upselling met e-food

Om upsell succesvol te laten zijn bij online eten bestellen, moeten ondernemers strategisch te werk gaan. Het is van belang dat er een goed assortiment is opgebouwd, het benadrukken van populaire producten in het menu en inspelen op de voorkeur van de bestelgast. Het bestelplatform e-food kan jou als horecaondernemer hierbij helpen. Met e-food draai je afzonderlijk of als onderdeel van het datagestuurde horecaplatform NTF.

Geen abonnementskosten maar een vast tarief

NTF vindt het belangrijk dat de kosten die jij als ondernemer maakt voor het aanbieden van online bestellen in verhouding staan met het aantal bestellingen dat daadwerkelijk wordt gedaan. Daarom betaal je bij NTF alleen een vaste prijs per bestelling. Dit maakt e-food vele malen voordeliger als andere aanbieders van bestelwebsites. Dus, als je nog geen gebruik maakt van online bestellen of als je niet tevreden bent over je huidige bestelplatform, is het tijd om de volgende stap te zetten.
Contact