Waarom je nu moet bezorgen om je omzet te behouden

De strijd om het maagaandeel van de gast wordt steeds heviger. Zelfs de supermarkt gaat nu al maaltijden bezorgen. Als je nog niet bezorgt, lees snel verder waarom wij denken dat je dit vooral wél moet doen!

Een nieuwe manier van blurring ontstaat

Binnenkort kun je bij de supermarkt een kommetje vers gemaakte warme soep bestellen. Winkelketen Delhaize, dochter van Ahold Delhaize in België gaat haar branche verbreden.

Delhaize speelt in op de klantenbehoefte. In de supermarkten blijven er producten over die bijna over de datum zijn en niemand meer wil kopen. Door deze producten te gebruiken voor het bereiden van gerechten ontstaat er een nieuwe kans voor het bedrijf. De gerechten kunnen in Roodebeek al worden afgehaald maar willen nu ook gaan bezorgen.

Bron: Foodlog.nl

Lees hier meer.

Wat betekent dit voor jou?

Bezorg je al? Of is dit iets wat je maar voor je uit blijft schuiven? Door deze nieuwe ontwikkelingen op het gebied van bezorging is het misschien toch wel goed om hier over na te denken want het zou toch zonde zijn als jouw gasten bij de supermarkt hun maaltijden gaan bestellen?

Maaltijdbezorging is de laatste jaren enorm toegenomen. Voor de coronacrisis was dit al zo en nu tijdens/na de crisis is dit nog meer toegenomen. Zelfs supermarkten gaan zich hier nu mee bezig houden. Laat ze de kaas niet van je brood eten en begin ook met het bezorgen van jouw gerechten. Naast het bedienen van jouw huidige gasten kun je nog meer consumenten bereiken door bezorging aan te bieden. En je krijgt er data voor terug die de omzet kan verhogen.

Denk je eraan om toch met bezorging te beginnen maar overzie je het niet? Wees gerust wij zijn er om je te helpen.

Beginnen met bezorgen:

  • Maak een speciale menukaart met gerechten die geschikt zijn voor bezorging.
  • Denk na over het verpakkingsmateriaal.Een tip van ons: kies voor duurzaam verpakkingsmateriaal en wees voorbereid op de toekomst.
  • Op welke manier ga je bezorgen? Met de fiets? Auto? Scooter? Bekijk de mogelijkheden en vergelijk wat voor jou het beste is.
  • Promoot je bezorging. Zorg ervoor dat toekomstige gasten in de omgeving weten dat je gerechten bezorgt. Dit kan laagdrempelig door dit bijvoorbeeld op je social media kanalen te delen of een poster voor het raam in de zaak te hangen.
Bel mij terug