10 tips voor succes met e-food

Het maximale succes behalen met je e-food webshop. Dat vinden wij het belangrijkste onderdeel van onze samenwerking. Op basis van die succesformule hebben wij dan ook alle opties in e-food gebouwd: gemaakt om voor jou het maximale rendement te bereiken.

10 tips voor maximaal rendement

Waar kun je op letten bij je e-food webshop? Dit zijn de belangrijkste onderwerpen die direct invloed hebben op je resultaat.

1. Een duidelijke assortimentsindeling

Het aanmaken van hoofd- & subgroepen in e-food zorgt ervoor dat jouw gast gemakkelijk kan vinden wat hij zoekt.

2. Bezorggebied bepalen

Richt je bezorggebied zo in, dat je zoveel mogelijk (potentiële) gasten kunt bedienen, maar wel binnen 10 minuten reistijd. Richt ook eventueel je bezorgkosten in per gebied. Meer tips over het bepalen van je bezorggebied?

3. Geen NTF kassa?

Ontvang je orders per e-mail of bonnenprinter Standaard ontvang je de e-food orders via de e-mail, als je geen kassa hebt. Om je proces sneller en eenvoudiger te maken, kun je ook kiezen voor de e-food bonnenprinter.

4. Stel vragen voor meerverkoop

In e-food kun je bijgerechten aanmaken. In het geval van een bijgerecht wordt je gast middels vraag & antwoord door de bijgerechten geleid. Een vraag is bijvoorbeeld de soort saus of garnituur die bij een menu-item gewenst is. In het geval van een bijgerecht is je gast altijd verplicht antwoord te geven. Ook is er slechts 1 antwoord mogelijk per vraag.

5. Bied extra opties aan met extra sets

Je kunt ook extra sets inrichten. Dit zijn optionele extra’s die de gast kan kiezen bij een menu-item. Denk aan zonder zout, of glutenvrij. Extra sets zijn niet verplicht om in te vullen door uw gast, en de gast kan meerdere sets tegelijkertijd kiezen.

6. Volg uw gasten op met een e-mail marketing

Contact houden met je gasten, het is belangrijker dan ooit. Wanneer je een database opbouwt met je gasten, dan kun je hier gemakkelijk contact mee houden. Je kunt e-food koppelen aan Mailchimp, zodat je database automatisch gevuld wordt.

7. Op rekening kopen mogelijk maken

Je kunt de betaalmethode “op rekening kopen” open zetten per gast/account van je webshop. Dit kan handig zijn om bijvoorbeeld bedrijven uit je omgeving eenvoudig de mogelijkheid te geven om bij je te bestellen voor bijvoorbeeld een lunchservice.

8. Pushnotificatie naar uw gasten

Je kunt via e-food ook een pushnotificatie naar je gasten sturen. Dit is interessant wanneer je bijvoorbeeld een bepaalde aanbieding onder de aandacht wilt brengen.

9. Jouw webshop in de kijker

Je kunt door middel van een flyer uitdelen in de buurt of een poster aan je raam aangeven dat je gasten kunnen bestellen via jouw webshop. Tip: maak een QR code die direct je webshop opent, zodat je gasten snel & gemakkelijk je webshop kunnen vinden.

10. Maak een directe link op je website & social kanalen

Zodra jouw gast zich op je website bevindt, of op je social kanalen, wil je natuurlijk de stap naar bestellen zo simpel mogelijk maken. Zorg daarom voor een duidelijke button op de landingspagina van je website naar je e-food webshop, of voeg de link toe in de biografie van je social media kanalen.

Nog geen e-food?

Wij vertellen je graag meer over de mogelijkheden! Hier kun je meer informatie lezen, of neem direct contact met ons op.

Bel mij terug