Cater Concept stroomlijnt hun locaties met één slim horecaplatform

Elke dag verzorgt Cater Concept de lunch van duizenden studenten en werkenden door heel Nederland. Dat moet natuurlijk soepel lopen, vooral tijdens de lunchpauze, want dan rolt het geld. Daarom koos directeur Roy Heetkamp voor NTF. Nu gebruikt hij bijna overal hetzelfde kassasysteem, hoeft hij niet meer in de wacht te staan bij technische problemen en krijgt hij data voor nóg gezondere menu's.

Over Cater Concept

Cater Concept verzorgt de catering bij bedrijven en scholen door heel Nederland. Aandacht voor gezonde en duurzame voeding is voor hen al ruim 30 jaar dagelijkse kost. En Cater Concept is een echt familiebedrijf. Directeur Roy Heetkamp en zijn vrouw Diana kennen alle opdrachtgevers en 120 medewerkers persoonlijk. 

Van een toevallige kennismaking naar een bewuste keuze

Toen Cater Concept in 2019 de catering bij het ROC van Amsterdam mocht gaan doen, kregen ze NTF er meteen bij. NTF had voor het ROC namelijk samen met de vorige contracthouder een speciale koppeling gebouwd tussen het bestelsysteem en de boekhoudsoftware Exact Proquro.


Roy van Cater Concept: “Het ROC van Amsterdam schiet orders bij ons in met een Proquro-nummer. En dan pakt het systeem de bestelling op en wordt hij automatisch verwerkt. Die koppeling werkt goed en we zijn ook tevreden over de kassa's van NTF. Daarom hebben we op een gegeven moment de keuze gemaakt om op al onze locaties over te stappen naar daar waar het goed voelde.”  

Eén kassasysteem door heel Nederland

“We zijn nog bezig maar het is nu bijna allemaal NTF bij ons”, bevestigt Roy. “Naast onderwijs- doen we ook bedrijfscatering. Dus we zitten bijvoorbeeld bij een groot ingenieursbureau, een waterschap en gemeentehuizen. Het is voor ons als cateraar makkelijk dat je op al je locaties met één kassasysteem werkt. Aanpassingen in je assortiment of processen hoef je dan maar één keer door te voeren en je kunt de kassa makkelijk uitlezen.”

Snelheid tijdens spitsuren

De kassa’s bij Cater Concept moeten volgens Roy vooral betrouwbaar zijn. “In feite is zo’n e-kassa niet een heel sexy product. Hij moet het gewoon doen. Want op scholen en in bedrijfshoreca moet je het hebben van de middagpauze. Als de kassa dan niet werkt, blijf je zitten met je handel en komt er geen geld binnen. Dat wil je niet.”


Maar wat als het internet uitvalt? “De kassa blijft werken en we gebruiken via NTF de pinterminals van Adyen en die kunnen bufferen. Dus alle betalingen worden in een wachtrij gezet en zodra er weer een internetverbinding is, worden ze doorgeschoten naar de bank. En gaat er toch iets mis dan helpt NTF je”, zegt Roy.  

Handige data voor een nóg gezonder assortiment

Roy gebruikt de horecakassa’s niet alleen voor bestellingen en betalingen. Roy: “Data wordt steeds belangrijker in onze tak van sport. Vooral bij grote contracten maak je afspraken om het assortiment gezonder en CO2-neutraler te krijgen. Je moet dat wel op de een of andere manier kunnen toetsen en aantonen welke stappen je maakt. Het management dashboard van NTF maakt dit mogelijk. Omdat we overal met hetzelfde systeem werken, kunnen we vrij makkelijk de benodigde gegevens eruit halen.”  

Het was even wennen voor de medewerkers

Hoe reageerden zijn 120 medewerkers op het nieuwe kassasysteem? Roy is eerlijk: “Het is altijd even wennen. Waar staan dingen? Hoe moet ik ze aanslaan? Ik vergelijk het met een nieuwe auto. Hij gaat wel naar links als je naar links stuurt, maar sommige knopjes zitten toch ergens anders dan in je vorige auto. Uiteindelijk raak je er weer mee vertrouwd en werkt het intuïtief.”  

‘Niet meer in de wacht’

Het zit dus wel goed tussen Cater Concept en NTF, en niet alleen omdat de techniek zo lekker werkt. Roy: “Bij sommige kassaleveranciers kan heel veel, zolang je alles maar bij hen afneemt. Onze Proquro-koppeling, die maken zij bijvoorbeeld niet. NTF denkt daarin veel meer met je mee. Ook het rechtstreekse contact met Leroy vind ik prettig. Hij reageert snel en koppelt ook goed en snel terug. Want als je hulp nodig hebt maar de halve dag als zoveelste beller in zo'n supportcenter hangt? Daar heb je niets aan als het pauze is en er een rij voor de kassa staat.”  

Niet meer zuchtend wijzigingen doorvoeren op al je locaties?

Ontdek met een gratis demo hoe je tijd bespaart en alles vanuit één dashboard beheert.  

Neem contact op

Contact