Cater Concept stroomlijnt hun locaties met één slim horecaplatform
Over Cater Concept
Cater Concept verzorgt de catering bij bedrijven en scholen door heel Nederland. Aandacht voor gezonde en duurzame voeding is voor hen al ruim 30 jaar dagelijkse kost. En Cater Concept is een echt familiebedrijf. Directeur Roy Heetkamp en zijn vrouw Diana kennen alle opdrachtgevers en 120 medewerkers persoonlijk.Van een toevallige kennismaking naar een bewuste keuze
Toen Cater Concept in 2019 de catering bij het ROC van Amsterdam mocht gaan doen, kregen ze NTF er meteen bij. NTF had voor het ROC namelijk samen met de vorige contracthouder een speciale koppeling gebouwd tussen het bestelsysteem en de boekhoudsoftware Exact Proquro.
Roy van Cater Concept: “Het ROC van Amsterdam schiet orders bij ons in met een Proquro-nummer. En dan pakt het systeem de bestelling op en wordt hij automatisch verwerkt. Die koppeling werkt goed en we zijn ook tevreden over de kassa's van NTF. Daarom hebben we op een gegeven moment de keuze gemaakt om op al onze locaties over te stappen naar daar waar het goed voelde.”
Eén kassasysteem door heel Nederland
“We zijn nog bezig maar het is nu bijna allemaal NTF bij ons”, bevestigt Roy. “Naast onderwijs- doen we ook bedrijfscatering. Dus we zitten bijvoorbeeld bij een groot ingenieursbureau, een waterschap en gemeentehuizen. Het is voor ons als cateraar makkelijk dat je op al je locaties met één kassasysteem werkt. Aanpassingen in je assortiment of processen hoef je dan maar één keer door te voeren en je kunt de kassa makkelijk uitlezen.”Snelheid tijdens spitsuren
De kassa’s bij Cater Concept moeten volgens Roy vooral betrouwbaar zijn. “In feite is zo’n e-kassa niet een heel sexy product. Hij moet het gewoon doen. Want op scholen en in bedrijfshoreca moet je het hebben van de middagpauze. Als de kassa dan niet werkt, blijf je zitten met je handel en komt er geen geld binnen. Dat wil je niet.”
Maar wat als het internet uitvalt? “De kassa blijft werken en we gebruiken via NTF de pinterminals van Adyen en die kunnen bufferen. Dus alle betalingen worden in een wachtrij gezet en zodra er weer een internetverbinding is, worden ze doorgeschoten naar de bank. En gaat er toch iets mis dan helpt NTF je”, zegt Roy.