Skip to main content
Horeca Automatisering

Statiegeld op PET-flesjes

Per 1 juli 2021 wordt het statiegeldsysteem voor plastic flesjes met een inhoud van minder dan 1 liter ingevoerd. Dit zal voor veranderingen zorgen in de kassasystemen en op de bon. In deze blog kunt u lezen hoe u dit vanaf nu kunt verwerken in mijn.ntf.nl zodat het goed verwerkt wordt op de bon & in uw administratie.

Hoe werkt het?
Er wordt gebruik gemaakt van een koppelsysteem. Het statiegeld wordt gekoppeld met een product en het kassasysteem of e-food zorgt ervoor dat het apart op de bon komt te staan.

Deze stappen volgt u om het correct in te stellen

In onderstaande video kunt u alle stappen bekijken.

Alle stappen nalezen

Wilt u alle stappen op uw gemak nalezen, of als spiekbriefje erbij houden?

Download dan hieronder het stappenplan op papier!

Download stappenplan

Extra tips

  • Neem ruim de tijd om de statiegeld producten te koppelen aan de petflesjes, zodat u deze ook kunt controleren
  • U kunt dit nu al direct gaan vullen, en dan via Prijzen beheren de prijs van het statiegeld pas in te laten gaan per 1-7-2021. Zo kunt u nu al alles aanmaken en controleren en dan gaat de statiegeld toeslag pas actief per 1-7-2021.
  • Voor locaties met een assortiment wat door de formule beheerd wordt, zal dit centraal ingeregeld worden. Het kan uiteraard wel zijn dat er een formule website assortiment is en een lokaal kassa assortiment. In dit geval moet u als ondernemer het nog wel uitvoeren voor uw lokale kassa assortiment.
  • Als er verschillende statiegeld producten zijn, dan kunt u de stappen herhalen en meerdere statiegeld producten aanmaken en koppelen.

Veel succes! Heeft u vragen, neem gerust contact met ons team op.

Neem contact op