Horeca AutomatiseringNieuws

Hoe krijg je een hogere marge door verschillende prijzen?

By februari 18, 2019 februari 19th, 2019 No Comments

Hoe krijg je een hogere marge door verschillende prijzen?

Assortimentsbeheer is niet de makkelijkste taak, want hoe weet je wat je doelgroep wil en hoeveel hij of zij ervoor wil betalen? Een van onze speerpunten is innovatie. Daarom hebben we nu het online assortimentsbeheer afgerond. We leggen je graag uit hoe jij een hogere marge krijgt door prijsdifferentiatie en hoe onze nieuwste tool je hierbij kan helpen.

Hoe werkt prijsdifferentiatie?

Bij prijsdifferentiatie reken je een andere prijs voor een bepaalde doelgroep. In dit geval heb je de mogelijkheid om per verkoopkanaal (kassa, website, bestelzuil) en per levermethode een assortiment te bepalen. Wat heb je hieraan? Je kunt andere producten aanbieden en prijzen hanteren voor bijvoorbeeld afhaalbestellingen en bezorgbestellingen die online worden geplaatst. Zo kun je de producten voor thuisbezorgen een andere prijs geven en anders positioneren. Externe platforms waar je jouw eten aan kunt bieden vragen hoge commissie, dus op deze manier verlies je daar niet op. Op die manier kun je een hogere marge bereiken. Meer weten over thuisbezorgen? Lees onze blogpost over succes behalen met bezorgen.

ntf_6526_2

NTF’s nieuwe online assortimentstool

Na twee jaar sleutelen hebben we het online assortimentsbeheer helemaal verbouwd. We hebben nauw naar jullie feedback geluisterd en de trends op de markt aandachtig geanalyseerd. Wat is er precies veranderd en wat heb je hieraan?

  • Beheersbaar: via het vertrouwde portal op mijn.ntf.nl beheer je alle producten, afbeeldingen, allergenen en voedingswaaden. Maar er is meer. Je vindt hier ook administratieve elementen zoals omzetgroepen en grootboekcodes. En nu komt het: wanneer je hier iets verandert, wordt het overal aangepast. Stel dat jij het plaatje van je vegan hamburger verandert, dan gebeurt dat dus op je bestelzuil, jouw website, alle assortimentsoverzichten en de kassa. Overal. Scheelt heel veel tijd!
  • Tijdlijn: jouw wijzigingen hoeven niet direct in te gaan. Als je over twee weken een nieuw menu lanceert, dan kun je dat alvast veranderen in het systeem, zonder dat dit meteen gebeurt. Je werkt met een soort tijdlijn waarbij je voor in de toekomst kunt programmeren. De wijzigingen gaan in op een door jou vooraf gekozen moment.
  • Veiligheid: zoals bij al onze producten en services staat veiligheid hoog in het vaandel. Elke wijziging wordt vastgelegd in een audit log. Zo kun je altijd terugkijken wie welke wijziging heeft toegepast.

Wil jij de tool als eerste testen?

Of je nu een franchisenemer of een franchisegever bent, of je nu een sterrenrestaurant hebt of eigenaar bent van de lokale cafetaria, het nieuwe online assortimentsbeheer is geschikt voor jou. De tool wordt momenteel getest bij een aantal locaties met een bestelzuil. Vervolgens zal online assortimentsbeheer in fases worden uitgebracht voor de kassa en e-food bestelwebsites. Wil jij de tool graag testen? Meld je dan aan en dan nemen wij contact met je op!

Dit is slechts één van de vele projecten waar we aan zouden werken in 2019. Er staat nog veel op de planning. We schreven er een blog over. Lees hier wat we allemaal van plan zijn in 2019.