Bezorgen & online bestellen

10 tips voor succes met e-food

By september 7, 2020No Comments

Het maximale succes behalen met uw e-food webshop. Dat vinden wij het belangrijkste onderdeel van onze samenwerking. Op basis van die succesformule hebben wij dan ook alle opties in e-food gebouwd: gemaakt om voor u het maximale rendement te bereiken.

ntf-nieuwe-e-food-bestelwebsite

10 tips voor maximaal rendement

Waar kunt u op letten bij uw e-food webshop? Dit zijn de belangrijkste onderwerpen die direct invloed hebben op uw resultaat.

 

1. Een duidelijke assortimentsindeling Het aanmaken van hoofd- & subgroepen in e-food zorgt ervoor dat uw gast gemakkelijk kan vinden wat hij zoekt.

 

2. Bezorggebied bepalen Richt uw bezorggebied zo in, dat u zoveel mogelijk (potentiële) gasten kunt bedienen, maar wel binnen 10 minuten reistijd. Richt ook eventueel uw bezorgkosten in per gebied. Meer tips over het bepalen van uw bezorggebied?

 

3. Geen NTF kassa? Ontvang uw orders per e-mail of bonnenprinter Standaard ontvangt u de e-food orders via de e-mail, als u geen kassa heeft. Om uw proces sneller en eenvoudiger te maken, kunt u ook kiezen voor de e-food bonnenprinter.

 

4. Stel vragen voor meerverkoop In e-food kunt u bijgerechten aanmaken. In het geval van een bijgerecht wordt uw gast middels vraag & antwoord door de bijgerechten geleid. Een vraag is bijvoorbeeld de soort saus of garnituur die bij een menu-item gewenst is. In het geval van een bijgerecht is uw gast altijd verplicht antwoord te geven. Ook is er slechts 1 antwoord mogelijk per vraag.

 

5. Bied extra opties aan met extra sets U kunt ook extra sets inrichten. Dit zijn optionele extra’s die de gast kan kiezen bij een menu-item. Denk aan zonder zout, of glutenvrij. Extra sets zijn niet verplicht om in te vullen door uw gast, en de gast kan meerdere sets tegelijkertijd kiezen.

 

6. Volg uw gasten op met een e-mail marketing Contact houden met uw gasten, het is belangrijker dan ooit. Wanneer u een database opbouwt met uw gasten, dan kunt u hier gemakkelijk contact mee houden. U kunt e-food koppelen aan Mailchimp, zodat uw database automatisch gevuld wordt.

 

7. Op rekening kopen mogelijk maken U kunt de betaalmethode “op rekening kopen” open zetten per gast/account van uw webshop. Dit kan handig zijn om bijvoorbeeld bedrijven uit uw omgeving eenvoudig de mogelijkheid te geven om bij u te bestellen voor bijvoorbeeld een lunchservice.

 

8. Pushnotificatie naar uw gasten U kunt via e-food ook een pushnotificatie naar uw gasten sturen. Dit is interessant wanneer u bijvoorbeeld een bepaalde aanbieding onder de aandacht wilt brengen.

 

9. Uw webshop in de kijker U kunt door middel van een flyer uitdelen in de buurt of een poster aan uw raam aangeven dat uw gasten kunnen bestellen via uw webshop. Tip: maak een QR code die direct uw webshop opent, zodat uw gasten snel & gemakkelijk uw webshop kunnen vinden.

 

10. Maak een directe link op uw website & social kanalen Zodra uw gast zich op uw website bevindt, of op uw social kanalen, wilt u natuurlijk de stap naar bestellen zo simpel mogelijk maken. Zorg daarom voor een duidelijke button op de landingspagina van uw website naar uw e-food webshop, of voeg de link toe in de biografie van uw social media kanalen.

Nog geen e-food?

Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden! Hier kunt u meer informatie lezen, of neem direct contact met ons op, middels onderstaande button.

Neem contact op